De eerste dag zit er op!

11 december 2015 - Buenos Aires, Argentinië

Het is gelukt! We zijn in Buenos Aires. Het scheelde niet veel of we mochten niet mee van Lufthansa. De maximum visumduur voor Argentinië is 90 dagen, maar onze retourdatum is pas na bijna 5 maanden. Dan mag je officieel het land niet in, tenzij je kunt aantonen binnen 90 dagen het land alsnog te verlaten. Dat konden we niet en Lufthansa blijkt als een van de weinige maatschappijen hierin de sterke rechterhand van de Argentijnse immigratiedienst te zijn. Oplossing? Op Schiphol nog snel een vliegticket voor 21 december naar Chili gekocht! Met Kerst en oud en nieuw is het daar in Valparaiso Carnaval Cultura. Dat moet een waar spektakel zijn.

Na een lange vlucht (non stop krijsende baby) zijn we nu in BA. Een warme stad met het kenmerkende 'Spaanse' stratenpatroon met haar blokken. Hierdoor zijn straten erg lang. Daar vergisten we ons in door ons door een taxi wel in de juiste straat, maar 20 blokken verwijderd van ons hostel af te laten zetten...

Een goed hostel trouwens! We voelen ons direct thuis. Over thuis voelen gesproken. Tijdens onze vorige Zuid-Amerika reis van 15 jaar geleden waren we verslaafd geraakt aan de jugos con leche (smoothies). Die traditie hebben we meteen maar weer opgepakt! Salut!